У своїй консультаційній діяльності усі запити можу поділити на декілька категорій. І перша категорія – втрата розуміння, що відбувається з вашим бізнесом.

В основному звернення виглядає приблизно так:

«Все йшло добре, бізнес швидко розвивався, росли обороти, збільшувався колектив. Та, раптом все пішло не так. Я відчуваю що вже не зовсім контролюю ситуацію. Я працюю по 15 годин без вихідних і нічого не встигаю. Люди почали звільнятися. Нові, які приходять ліниві та безвідповідальні.

Що робити? Як втримати свої напрацювання?» - пише один із власників фірми, що займається холодильним обладнанням.

Знайома ситуація? Якщо так, ось вам рекомендації.

Кожен бізнес розвивається згідно його життєвого циклу. Тобто має: початок -дитинство, юність, молодість, зрілість, старість. Назвати етапи можна як завгодно, суть незмінна.

Якщо у вас ситуація описана вище, вітаю, ви пройшли етап життєвого циклу, що називається "Дитинство".

Характерними ознаками для цього етапу є:

  • підприємство щойно створене;
  • найми перших працівників;
  • перші постачальники;
  • з'являються бізнес процеси;
  • це стадія постійної боротьби;
  • колектив здружується оскільки він натхненний ентузіазмом власника, вони його послідовники. Мріють, працюють (часто до ночі).

Однак,

  • контроль та менеджмент слабкі;
  • немає чіткого розподілу обов'язків;
  • прибутку ще немає;
  • йдуть постійні грошові вливання.

Якщо вчасно не вийти з цього етапу, фірма може припинити своє існування.

Тому це абсолютно нормально, що якісь ваші дії декілька років працювали, однак перестали.

Що потрібно?

По-перше, визначитися куди рухатись. Ось декілька варіантів можливих для вас:

  • розширювати географію;
  • розширювати асортимент;
  • змінювати асортимент товарів/послуг;
  • скоротити асортимент виходячи із АВС аналізу;
  • кооперуватися з іншими підприємствами;
  • працювати над зменшенням собівартості.

Ці рішення слід приймати після SWOT аналізу. Іншими словами дослідити своє підприємство та конкурентів щодо:

своїх сильних та слабких сторін,

а також сприятливі тенденції ринку та можливі загрози.

Виходячи із цього, цілком можливо, що вам доведеться:

  • змінити структуру компанії;
  • в деякій мірі змінити персонал (когось добрати, когось звільнити);
  • обрати стратегію розвитку орієнтовану на:
  • продукт
  • послугу
  • клієнта

:) легко сказати та важко зробити!  Все можливо! Потрібна порада - звертайтесь!