У своїй консультаційній діяльності усі запити можу поділити на декілька категорій. І перша категорія – втрата розуміння, що відбувається з вашим бізнесом.
В основному звернення виглядає приблизно так:
«Все йшло добре, бізнес швидко розвивався, росли обороти, збільшувався колектив. Та, раптом все пішло не так. Я відчуваю що вже не зовсім контролюю ситуацію. Я працюю по 15 годин без вихідних і нічого не встигаю. Люди почали звільнятися. Нові, які приходять ліниві та безвідповідальні.
Що робити? Як втримати свої напрацювання?» - пише один із власників фірми, що займається холодильним обладнанням.
Знайома ситуація? Якщо так, ось вам рекомендації.
Кожен бізнес розвивається згідно його життєвого циклу. Тобто має: початок -дитинство, юність, молодість, зрілість, старість. Назвати етапи можна як завгодно, суть незмінна.
Якщо у вас ситуація описана вище, вітаю, ви пройшли етап життєвого циклу, що називається "Дитинство".
Характерними ознаками для цього етапу є:
- підприємство щойно створене;
- найми перших працівників;
- перші постачальники;
- з'являються бізнес процеси;
- це стадія постійної боротьби;
- колектив здружується оскільки він натхненний ентузіазмом власника, вони його послідовники. Мріють, працюють (часто до ночі).
Однак,
- контроль та менеджмент слабкі;
- немає чіткого розподілу обов'язків;
- прибутку ще немає;
- йдуть постійні грошові вливання.
Якщо вчасно не вийти з цього етапу, фірма може припинити своє існування.
Тому це абсолютно нормально, що якісь ваші дії декілька років працювали, однак перестали.
Що потрібно?
По-перше, визначитися куди рухатись. Ось декілька варіантів можливих для вас:
- розширювати географію;
- розширювати асортимент;
- змінювати асортимент товарів/послуг;
- скоротити асортимент виходячи із АВС аналізу;
- кооперуватися з іншими підприємствами;
- працювати над зменшенням собівартості.
Ці рішення слід приймати після SWOT аналізу. Іншими словами дослідити своє підприємство та конкурентів щодо:
своїх сильних та слабких сторін,
а також сприятливі тенденції ринку та можливі загрози.
Виходячи із цього, цілком можливо, що вам доведеться:
- змінити структуру компанії;
- в деякій мірі змінити персонал (когось добрати, когось звільнити);
- обрати стратегію розвитку орієнтовану на:
- продукт
- послугу
- клієнта
:) легко сказати та важко зробити! Все можливо! Потрібна порада - звертайтесь!