Потягну інтригу.

Щодня хтось створює бізнес, хтось його закриває. Одні успішні, інші ні. Все нормально, це природні процеси. Однак, статистика каже, що тих, хто закривається значно більше ніж тих, хто успішно впроваджує свій бізнес. Не можу витримати таку несправедливість тому даю вам запитання, даючи відповідь на яке, ви зрозумієте, що вам робити далі.

Ось воно – Для чого?

Так, саме це запитання позбавить вас розчарування в майбутньому.

Ось перелік найбільш поширених відповідей (щирих відповідей, якими люди відкривали собі правду), що мені зустрічалися під час консультування:

- Тому, що так робить мій друг. Він може, а я, що гірший? Однозначно, що ви не гірший, однак! Гарантую, результати у вас будуть різні, адже у друга, однозначно, інша відповідь на запитання «Для чого?»

- Для того, щоб всі знали, що я є власником (інший варіант, так хочуть мої батьки, дружина…) – Молодець! Потіш своє самолюбство. Моя порада: постарайся нічого не вкладати, просто зареєструй ФОП і назвись підприємцем. Принаймні не сильно «влетиш в копійку»

- Я не хочу ні на кого працювати, а бути сам собі директор. - Вже не погано, бути керівником – це не лише вища зарплатня, а ще й відповідальність. А ти уявляєш, що цього директора, хтось повинен годувати (утримувати). Хто це буде робити? Ти?! – супер. Наймеш людей? А ти готовий оплачувати їхню з/п, вислуховувати про проблеми в дома, з дітьми, зі здоров’ям, особисті розчарування, перехід до конкурентів… Дивись, щоб не вийшло так, що у тебе отримують з/п усі окрім тебе.

- І я почну цим займатися, зараз усі цим займаються, значить це не так складно. Повернення інвестицій повинно бути швидким та ще й зароблю класно. – Супер!, копіювати значно легше ніж придумати щось своє, однак, не дивуйся, коли ти вилетиш так само швиденько із даного ринку, оскільки він скоро структурується. Адже, якщо якась послуга на ринку вже давно та масово представлена, ось як зараз у будівельній сфері, у грі залишаться лише ті, в кого найкращі карти на руках і найбільші заощадження, що дадуть можливість перебувати якийсь час у стагнації. А ти, із викладеними останніми заначками, підеш по світу. Шкода!

- Тому, що я так люблю те чим займаюся, що це повинно всім подобатись. Всі будуть в захваті і прийдуть до мене купувати мою послугу/товар. Неймовірне щастя займатися улюбленою справою, однак, будьте реалістами. Всі люди різні. Те, що подобається вам, не факт, що буде подобатись ще комусь. І поки ви будете переконувати світ у неймовірних якостях ваших товарів/послуг, хтось повинен сплачувати оренду та інші витрати пов’язані із вашою діяльністю.

Ну, як впізнали себе?

Безумовно, це не всі відповіді, їх може бути безліч. Та, що об’єднує їх усіх? У них немає комерції – тому в результаті і не має прибутку.

Дане запитання я ставлю собі постійно у всіх сферах мого життя:

1. Для чого я вчуся? – мені цікаво, а ще для того, щоб потім продати свої знання. Так, кажу відверто. Мені подобається вчитися. Я потребую постійного надходження нової інформації, а у когось інший темперамент і йому простіше найняти мене та за короткий час отримати алгоритм, як діяти в тій чи іншій ситуації. В результаті він економить час і гроші. Оскільки несвоєчасно прийняті певні кроки в бізнесі призводять до значно більших витрат, а ніж на консультацію та впровадження.

2. Для чого я працюю на когось? – Зараз я працюю на дві різні за родом діяльності компанії. По-перше, мені цікаво впроваджувати свої знання на практиці та отримувати за це гроші. По-друге, я хочу отримувати якомога більше досвіду у різних сферах маркетингу, а особисто відкривати різні бізнеси не маю ні часу, ні можливості. Для чого різні сфери? Для того щоб мати ширші знання у маркетингу і, знову ж таки, – продати їх.

3. Для чого я почала власну справу - хімлабораторія з дослідження води «АКВАлаб»? – для того, щоб зрозуміти як мислить власник. Щоб не теоретично, а практично відчути усі ті моменти через які проходить власник. Крім того, я сама пройшла через неймовірний шлях державних установ і зрозуміла – я не маю на цей савок часу! Я не отримала ані якісних результатів, ні швидкої відповіді, ні інформації у доступній формі. Це мене страшенно обурило і я створила таку послугу. А також, для того, щоб заробляти більше.

У когось складеться враження, що я меркантильна, і все зводиться у мене до грошей. Так, бізнес – це гроші. Інакше це не бізнес! Тому тут постійно потрібно задавати питання, що знаходиться на перетині понять: хочу-можу-вигідно!

Однак, дане запитання я ставлю і в особистому житті. Наприклад, для чого мені зустрічатися з тими чи іншими людьми/друзями? Якщо моя відповідь, для того, щоб надихнутися, розслабитися, отримати позитивні емоції – так, зустрічаюся, якщо ні, тоді вже вибачайте…

Для чого мені нова сукня? Для чого дитину записувати на новий гурток? Для чого сьогодні починати генеральне прибирання вдома? І т.д. Якщо ставити собі це запитання до всього того, що ти робиш, відкривають очі на різні речі. Це, навіть, як певна терапія, щоб розібратися у собі. Адже, часто, ми щось робимо під виглядом одного, а насправді ми можемо втікати від себе чи оточуючих. Я можу сердитись на когось, а потім розумію, що проблема не в тій людині, а в мені, адже щира відповідь на запитання Для чого? Реально відкриває істину!

Для чого вам нове авто? :)

Якщо у вас вже є відповідь, тоді читайте наступну статтю – відповідь на запитання Як? (скоро буде)

Приклад використання питання «Для чого?»

Одного разу до мене прийшли браві хлопці продати програмне забезпечення сервісу онлайн бронювання місць. Сервіс передбачався для Аквапарку. Вони довго презентували можливості своєї програми, а тоді я поставила одне запитання: Для чого клієнтам Аквапарку бронювати квитки? Ми не кінотеатр, де є обмежена кількість місць і сеанси відбуваються у певні години. До нас можна приходити і о 10.00, і о 10.15, і о 11.00 і т.д., аж до закриття. Ми не готель і т.д. І все, вони відповіді не дали для чого їхній продукт потрібен нам. Тому ми розійшлися і продаж не відбувся.

Мораль: коли ви щось пропонуєте комусь, визначить, для чого клієнту його купувати? Яку проблему може вирішити ваш продукт? В чому вигода для мене, як клієнта мати ваш продукт?